Makaronisoppa

Jag fick ett recept av coyntha och hon hade fått det av Gullmalva och så tar jag och lägger ut det här på min sida

Makaronisoppa 4 portioner 5pp/person

300 g nötfärs
1 tsk flytande margarin
2 dl pasta( fullkorn,penne,fjärilar,snäckor..)
1 gul lök
1 pressad vitlök
1 pkt(500g) krossade tomater
9 dl vatten
2 köttbuljongtärningar
1 örtbuljongtärning
21/2 dl matlagningsgrädde (max 4%)
1 stor morot
broccoli
svartpeppar

Gör sisåhär!
Bryn färs & hackad gul lök i margarin i en stekpanna
Krydda med lite svartpeppar
Häll över i en större gryta

Häll i tomatkross, vatten, köttbuljongtärningar.
Pressa i vitlök, skiva moroten & lägg i.

Låt koka upp.

Häll i grädde, pasta & broccoli.
Koka i 5 minuter, smula ner örtbuljongtärningen.
Låt koka 2-3 minuter, tills pastan känns klar.

Om hallonpajen

Jag har mest gjort denna sidan för min egen skull,för att peppa mig själv till att gå ner i vikt. Men är det andra som läser den så är ni välkommna. Började min viktresa dec -00 och hade då ett mål,jag skulle gifta mig juni-01. Så jag hade 6 månader på mig att gå ner i vikt. Vågen visade då på 107kg och efter 6 mån så hade jag gått ner 20kg. Men jag fortsatte efter det att vi kom hem efter bröllopsresan och gick ner ytterligare 17kg,så sammanlagt blev det 37kg. Men nu har jag då gått upp 15 kg utav dessa. Men nu ska dom bort......=) Visa alla inlägg av hallonpajen

3 responses to “Makaronisoppa

  • Christina

    Det låter ju supergott.Nu har jag precis gjort matlådor men det receptet kommer jag att använda nästa gång.
    Kram

  • Sanna

    Det är kanon!! Man tittar in till dig och får serverat nästa veckans matsedel… perfekt och allt du har som jag har provat är gott. Så jag forsätter efter dig =)
    Godnatt vännen….

  • coyntha

    Jag kan rekommendera receptet! Jag har ätit 2 gånger den här. Det är så skönt att planera i förväg.

    * kram *

Lämna en kommentar